Lantmännen är ett lantbrukskooperativ och norra Europas ledande aktör inom lantbruk, maskin, bioenergi och livsmedel.
Lantmännen rankas som Sveriges mest hållbara varumärke av företagskunder
Lantmännen har utsetts till det mest hållbara varumärket inom kategorin snabbrörliga konsumentprodukter. Det är resultatet i Sustainable Brand Index nya hållbarhetsundersökning inom Business-to-Business, som publicerades idag.
Lantmännen utsågs tidigare i år till Sveriges mest hållbara livsmedelsvarumärke i Sustainable Brand Index (SBI) undersökning bland svenska konsumenter. När SBI nu presenterar resultatet från sin nya hållbarhetsundersökning – där svenska företagskunder tillfrågas – intar Lantmännen ännu en förstaplatsplacering. Lantmännen utses till Sveriges mest hållbara varumärke inom kategorin snabbrörliga konsumentprodukter.
– Det är glädjande varje gång vi får ett kvitto på vårt hållbarhetsarbete. Vi kan konstatera att vi lyckas nå fram både till svenska konsumenter och till våra kunder inom dagligvaruhandel och restaurang. Det här är en betydelsefull placering som kommer att stärka våra affärer ytterligare, säger Carl-Peter Thorwid, vd på Lantmännen Cerealia.
SBI är Nordens största oberoende varumärkesstudie inom hållbarhet. Den nya studien riktar sig till företagskunder och baseras på svar från 1000 beslutsfattare med ansvar för inköp inom olika branschkategorier på den svenska marknaden. Kategorin FMCG, snabbrörliga konsumentprodukter, inkluderar dagligvaruhandeln, servicehandel samt storkök och restauranger.
– Vår topplacering visar att vi har varit framgångsrika med att förmedla de värden vi står för och de fördelar vårt företag bidrar med. Att Lantmännen rankas som ett av Sveriges mest hållbara varumärken visar att vi har lyckats med vårt varumärkesarbete, säger Madelaine Hellqvist Kongstad, kommunikationsdirektör på Lantmännen.
Läs mer om SBI:s nya studie på deras hemsida: https://www.sb-index.com/